Dag 4 Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 4 Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 4 Basecamp

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

06 November 2014 | Australië, Sydney

Om half 8 zat ik aan het ontbijt. Ik was wat laat, dus er was alleen nog wat fruit over. Ik had ook slecht geslapen door de koude nacht, dus ik had behoorlijke opstart problemen.
Na het ontbijt zijn we met 2 jeeps en een busje naar de duinen gereden om te gaan sandboarden. We hebben een stuk door de duinen gereden, wat best wel gaaf was. De duinen zijn niet echt begroeid, dus de chauffeur moest zn best doen om niet verzakt te raken als we omhoog gingen. De gids vertelde dat de duinen in het bezit zijn van de aboriginals. De aboriginals moesten aan de overheid bewijzen dat zij die grond al generaties lang gebruikt hadden. Dit hebben ze bewezen door middel van een kerhof/massagraf van de aboriginals dat in dat gebied lag. Ze hebben met DNA testen bewezen dat de skeletten al honderden jaren oud waren.
Na zijn praatje kregen we de boards en mochten we het duin af. Het was super leuk om te doen. Uiteraard had ik weer pech, want ik had een houten board gekregen ipv een kunststoffen board en die was natuurlijk super sloom. Soms stond ik zelfs stil midden op de helling.. We zijn hierna nog een stuk langs het strand gereden en zijn nog even gestopt om het water te voelen. Een van de chauffeurs had allemaal spannende verhalen over haaien, dus ik heb daar naar staan luisteren. Super interessant!
Hierna zijn we terug gereden naar het kamp. Daar heb ik heerlijke chocolade kokos cake gegeten en heb ik geknuffeld met de tamme kangaroo Josie.
Later zijn we op pad gegaan naar Tomaree head. Dit is een berg die je kunt beklimmen voor mooi uitzicht over de stranden. Het was een pittige wandeling van 30 minuten naar boven toe, maar we werden beloond met prachtig uitzicht! Je kon rondom de berg lopen, dus uitzicht aan alle kanten.
Ze hadden gewaarschuwd dat je tijdens de wandeling spinnen (ongevaarlijke hansermans), slangen ( red belly snakte) en grote salamanders kon tegen komen. Ik heb heel goed opgelet, maar helaas niks gezien.
We hebben bij het kamp geluncht, waarna we naar het strand zijn gegaan. Een deel van ons heeft surfles gehad en ik ben lekker in de zon gaan liggen. Ze hadden muziek mee, het was heerlijk weer en erg gezellig! Ik heb niet gezwommen, want ik vond het water veels te koud.
Op een gegeven moment zagen we een walvis uit het water omhoog komen. Ik heb hem 3 keer omhoog zien komen. Echt een cadeautje, want het walvis seizoen is eigenlijk al voorbij. Het was echt super gaaf dat je gewoon vanaf het strand een walvis kan zien. Ik heb helaas geen foto's kunnen maken.
Om 17 uur ben ik terug gegaan naar het kamp, want het werd fris.
Als avondeten hadden we bbq, maar dan wel met biefstuk, kipfilet en verschillende salades. Het was heerlijk! Je moest er ook snel bij zijn, want iedereen stoof er op af als een stel aasgieren.
's Avonds hebben we gezellig wat gedronken in de algemene ruimte en later zijn we naar het strand gegaan en hebben we een vuurtje gemaakt. Het was volle maan en dus een prachtige avond.
Terug bij het kamp heb ik om een extra deken gevraagd en heb dus beter geslapen.

  • 12 November 2014 - 10:35

    Maartje:

    Super leuk Evita! Ik heb weer genoten van je verhalen! Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar hoe je het nu hebt! Ondertussen is er toch alweer een week voorbij! Xxx

  • 12 November 2014 - 14:59

    Hetty:

    Leuk Evita, een heerlijk avontuur! Lekker blijven genieten, je doet het harstikke goed!
    Groetjes,
    Snoekjes

  • 12 November 2014 - 15:11

    Mam Wilma:

    Nou ik hoop dat je je moeders gedrag goed in je hebt opgenomen, vooral vooraan staan bij de buffetten!!

  • 12 November 2014 - 18:37

    Anke En Jan:

    Het is om jaloers op te worden
    Groeten

  • 13 November 2014 - 09:23

    Heidi:

    Echt super leuk allemaal! Geniet ervan! :)

  • 27 November 2014 - 22:04

    Tim:

    Jemig Evita! Een walvis, ik ben jaloers...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13464

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: