Dag 5 basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 5 basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 5 basecamp

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

07 November 2014 | Australië, Sydney

Vandaag mochten we gelukkig wat later opstaan. Om 10 moesten we klaar staan met onze spullen en beddengoed. Ik heb 's morgens nog even gedoucht. Ik heb nog nooit zo snel gedoucht, want het was pittig koud! Ik was best vroeg wakker, dus ik kon lekker rustig aan doen. Heb lekker even in het zonnetje gezeten. Heerlijk!
Om 10 uur zijn we in de jeeps gestapt om naar de haven te gaan. Om half 12 gingen we met de boot op zoek naar dolfijnen. Na een kwartiertje varen waren de eerste dolfijnen gespot. Super leuk! Helaas konden we niet heel dichtbij komen, want ze zwommen de verkeerde kant op. Ze lieten hierna een net zakken net boven het water naast de boot. Daar mocht je dan in gaan zitten. Ik ben er meteen in gegaan. Na een stukje varen kwamen we weer dolfijnen tegen. Ik had de stille hoop dat ze onder het net door zouden zwemmen. Ze kwamen een stuk dichterbij dan de anderen, maar niet onder het net door.
Na een uurtje varen zijn we terug naar de haven gegaan. Het was een lekker tochtje. In de haven hebben we gegeten in een fish en chips restaurant. Het was erg lekker. Ik hou van vis :)
Ik heb ook nog een heleboel pelikanen gespot in de haven. Het was net als in de film finding nemo.
Na de lunch heeft de bus ons opgepikt om terug te gaan naar Sydney. Het was weer 3 uur reizen. Ik zat tijdens de rit naast Thomas, een Vlaamse belg. Ik heb gezellig met hem zitten kletsen over kinder programma's zoals Samson en Gert en bassie en Adriaan. Wat voor gesprekken je allemaal wel niet hebt in Australië.
Om 18 uur kwamen we aan in Sydney. Na het inchecken ben ik meteen naar bed gegaan en heb geslapen tot 9 uur 's morgens. Ik was echt moe!

  • 16 November 2014 - 17:30

    Mariehartje:

    Niet eens gepraat over 'Buurman en buurman'??

  • 27 November 2014 - 22:06

    Tim:

    Dolphin....?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: