Week 3 dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Week 3 dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Week 3 dag 5 Leconfield

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

11 December 2014 | Australië, Tamworth

Vanmorgen zei Tim dat ik Brumbee Jack mee naar beneden moest nemen ipv Steal. Ik was blij, want nu mocht ik toch nog op een ander paard rijden. Brumbee was een wilde pony. Hij is gevangen genomen en toen zadelmak gemaakt.
Het is echt een ontzettende knuffel en ik wilde al vanaf het begin op hem rijden.
We hebben de paarden gezadeld. Toen hebben we onze lunch klaargemaakt. Om 10 uur zijn we naar de arena gegaan. Daar heeft de groep eerst natural horsemanship met zijn eigen paard geoefend. Daarna zijn we de heuvels in gegaan om de kudde koeien naar dezelfde paddock als vorige week te drijven. We waren net 10 minuten onderweg toen het flink begon te regenen. Iedereen heeft gauw zijn regenjas aangetrokken. Het was een vrij lange rit naar de wei.
In de wei moest ik 4 koeien in mijn eentje naar beneden jagen. Ze waren al een stuk voor me en op een gegeven moment was ik ze kwijt. Het duurde even voor ik ze weer gevonden had. Het was echt super gaaf om in mijn eentje met die pony op pad te zijn. De pony ging super makkelijk de hellingen op en af.
Kathi moest met Ramona en Thomas de koeien uit de buurt naar beneden halen, maar ze hadden geen andere koeien gevonden dus hebben ze mij geholpen de 4 koeien het dal in te jagen.
In het dal moesten we wachten tot Tim, John, Tom en Christelle terug zouden zijn met de koeien uit het ruigere deel achter ons. Het wachten duurde eeuwen en we hoorden ze uiteindelijk voor ons. Ze waren ons dus al gepasseerd zonder dat we het gezien hadden. We zaten in dubio of we deze koeien dan ook alvast verder zouden drijven. We hebben dat een stukje gedaan, maar zijn toen toch weer terug gegaan. We waren bang dat ze ons zouden gaan halen en ons dan niet meer konden vinden.
Uiteindelijk kwam John ons halen. Ik was ondertussen behoorlijk chagrijnig, want ik heb een hekel aan lang wachten.
Ik werd vrij snel weer vrolijk toen we weer gingen rijden en er weer uitdaging voor me was.
We hebben de koeien de paddock in gejaagd en zijn gaan lunchen. De zon brak even door en we konden dus even lekker opdrogen.
Na de lunch hebben we de lasso competitie gedaan, kalveren gevangen, gemerkt en gecastreerd. Dit keer bij het kalveren vangen was de grond nog niet opgedroogd en kreeg ik wel een vieze kont toen ik het voor moest doen.
We hebben de koeien naar een andere wei gedreven en zijn weer naar de range gereden.
Bij de range hebben we de paarden afgezadeld en naar een andere wei gebracht. Terwijl de rest de andere paarden naar de nieuwe wei hebben gebracht, ben ik gaan koken. Daarna zijn we gaan eten. Ik heb na het eten nog gezellig met John zitten praten en ben toen naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 13420

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: