Dag 3 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 3 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 3 Leconfield

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

26 November 2014 | Australië, Tamworth

Het begin van de ochtend is elke dag hetzelfde. 06:30 uur opstaan, aankleden en ontbijten.
De paarden hadden een dagje vrij dus die hoefde we niet uit het land te halen.
Om 9 uur hadden we weer een natural horsemanship demo. Bij de natural horsemanship volgens parelli heb je 7 spellen die je met je paard speelt. Elk spel heeft een of meerdere doelen. De 'friendly game' heeft bijvoorbeeld als doel het paard te laten zien dat je een partner bent en geen predator. Tijdens de demo heeft Tim ons alle spellen laten zien met zijn paard. Het was weer super leerzaam en gaaf om te zien hoe het in zn werk gaat. Ik ga het zeker bij mijn eigen paarden toepassen!

Hierna zijn we onze lunch gaan klaarmaken en om half 12 zijn we een van de heuvels op gereden om te gaan picknicken. We hadden daar prachtig uitzicht!
Na de lunch zijn we terug gereden naar de range en later zijn ik, Els en Laura met David (een buurman van Tim) mee gegaan om onkruid te bestrijden. We hebben dit een uurtje gedaan en hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om vragen te stellen over Australië. Weer veel geleerd.
Ondanks dat het warm was, was het prima werk. Anderen uit mijn groep hadden zwaarder werk, want die moesten graven.
We kregen een korte pauze, waarna we met zijn allen zijn gaan 'fencen' (oftewel afrastering repareren). We moesten een tijdje door de heuvels rijden in de achterbak van een truck. Erg oncomfortabel, maar gelukkig werd ik onderweg beloond met een enorme red belly black back snake. Echt een prachtig dier. Ik was wel blij dat ik in de truck zat, want ze kunnen dodelijk zijn..
'Fencing' was leuk werk en het was goed voor de groep. Echte teambuilding! Het was wel zwaar, want ik heb 2 de heuvel op en neer moeten lopen in de hitte. Wel goed voor mn spieren :)
Op de terugweg heb ik goed gekeken of ik nog een slang zag, maar het was waarschijnlijk al te koel. Terug bij de boerderij hebben we gegeten en rond het kampvuur gezeten. Ik was ondertussen behoorlijk moe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13431

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: