Dag 2 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 2 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 2 Whitsundays

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

20 November 2014 | Australië, Whitsunday Islands

Vandaag zijn we op tijd vertrokken naar Whitsunday Island. Het was ongeveer een uurtje varen. Het was al erg warm 's morgens, dus heb gelijk mijn bikini aangetrokken en ben op het dek gaan liggen.
Bij het eiland zijn we met een klein bootje naar het strand gebracht. Het duurde even, want de motor sloeg telkens af.
We zijn eerst door het bos naar het uitkijk punt gelopen. Onderweg heb ik een varaan gezien. Hij was zeker een meter lang met staart erbij en hij was prachtig.
Bij het uitkijkpunt hadden we een prachtig uitzicht over de Whitsundays. Het zand van de stranden is bijna wit en het water is helder blauw dus een super mooie combinatie!
Hierna zijn we naar het strand gelopen.
Ook op het strand was het prachtig. Ik heb hele leuke foto's gemaakt. Ik ben met mijn camera langs het strand gelopen en heb er heel veel roggen en kleine haaien gezien. Ze kwamen best wel dichtbij en je moest uitkijken waar je liep.
Om half 12 zijn we weer terug gelopen naar het andere strand waar we weer met het kleine bootje werden. opgehaald. Omdat de motor gemaakt moest worden zijn we langer op het strand gebleven en was er geen tijd meer om nog een keer te snorkelen. Dat vond ik erg jammer. Ik had graag nog op een andere plek gesnorkeld.
Terug op de boot hebben we weer heerlijk geluncht. Na de lunch zijn we terug gaan zeilen naar de haven van Airlie Beach. Het was ongeveer 2,5 uur varen. Ik heb lekker in de zon gelegen, maar op een gegeven moment heb ik wel mijn sarong om me heen geslagen, want de zon was erg fel.
Ik heb erg genoten van de 2 dagen zeilen.
Toen we terug waren in de haven ben ik terug gelopen naar het hostel. Daar heb ik een lekkere douche genomen en al het zout, zweet en zonnebrand van me afgespoeld.
On 18:30 ben ik met mijn zeilgroep wezen eten in een café. Het eten was slecht, maar het was wel lekker. Daarna heb ik mijn backpack opgehaald in het hostel en ben naar de bushalte gelopen om de bus te pakken naar Cairns.

  • 22 November 2014 - 21:37

    Moeder Wilma:

    Da's heel wat anders dan de uitzichten hier; het varken heeft het gehele veld voor het keukenraam weer in z'n eentje omgeploegd, één en al zwarte aarde en modder...niks geen witte stranden en helder water dus.......

  • 01 December 2014 - 22:23

    Marian:

    Hey Vietje, globetrotter. Net ff bijgelezen wat je allemaal aan het beleven bent. Het is nogal wat!!
    Wat een avonturen. Geen probleem om alleen onderweg te zijn zo te lezen, je hebt snel aansluiting.
    Pas goed op jezelf en nog veel plezier en denk vooral niet aan Nederland met z'n kou en nattigheid momenteel.

    Lieve groetjes,
    Marian en fam.

  • 02 December 2014 - 13:39

    Maartje:

    Nou Evietje, ik had verwacht dat ik je verhalen wat eerder zou lezen als ik terug was in Nederland, maar ik was het helemaal vergeten! :O Nouja, nu ben ik weer bij, behalve wat je nu allemaal alweer hebt meegemaakt natuurlijk! Het is echt heerlijk om al je avonturen te lezen en ik ben benieuwt naar alles wat je op de ranch hebt meegemaakt!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Islands

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 13467

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: