Dag 1 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 1 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 1 Whitsundays

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

19 November 2014 | Australië, Whitsunday Islands

We zijn vroeg vertrokken met de zeilboot Siska. Om 8 uur moesten we daar zijn, dus ik heb vroeg uitgecheckt en mijn backpack in de opslag gezet.
We zaten met ongeveer 25 man op een sportzeilboot.
We hebben eerst ongeveer 2 uur gevaren en kwamen toen bij onze eerste snorkel plek aan.
We hebben onze wetsuits aangetrokken (tegen eventuele kwallensteken of andere stekende vissen) en onze snorkels op gedaan. Er was op deze erg veel vis en ook veel verschillende soorten. Het koraal was ook erg mooi, maar niet heel erg divers. Ik heb erg genoten van het snorkelen en was zowat als laatste uit het water.
Hierna hebben we geluncht. Het was echt heerlijk. Het was ook vrij snel op (vooral de lekkere dingen natuurlijk). Dit was de eerste trip waarbij we echt lekker eten voorgeschoteld kregen.
We zijn hierna een stuk gaan zeilen naar de volgende snorkel plek. Er stond niet heel veel wind, dus het was een ontspannen tochtje. Ik ben af en toe ook even in slaap gevallen op het dek.
De tweede snorkel plek was echt prachtig. Er waren heel veel verschillende soorten koraal en in allerlei kleuren. De stukken koraal waren ook super groot. Er was wat minder vis dan de vorige plek, maar ik heb nog steeds veel mooie vis gezien. Een aantal van ons hebben zelfs een haai gezien van ruim een meter lang. Ik helaas niet. Best wel een spannende gedachte dat er haaien bij je in de buurt zwemmen, ook al zijn ze klein en hebben geen interesse in mensen.
Ook nu was ik weer als een van de laatste uit het water. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Echt genieten!
We hebben hierna nog een heel stuk gezeild naar de plek waar we zouden overnachten.
Op die plek hebben we avond gegeten, wat wederom heerlijk was.
Na het eten hebben we gezellig met elkaar zitten praten. Iemand ging ook met de gitaar spelen en daarbij zingen. Dat gaf een goede sfeer. Ik heb ook erg genoten van de sterrenhemel. Het was prachtig. Zoals daar zie je het niet in Nederland.
Ik ben om half 11 lekker naar bedje gegaan.

  • 23 November 2014 - 13:00

    Hetty:

    Dat snorkelen lijkt me ook helemaal geweldig.

  • 30 November 2014 - 10:39

    Opa En Oma:

    O Evita wat laat je me meegenieten,maar kom maar niet te dicht bij de haaien/////////////////

    liefs opa en oma.

  • 01 December 2014 - 16:07

    Tim:

    Hmmmm dus nog veel mooier dan Bonaire dat is hartstikke mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Islands

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 13456

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: