Dag 2 Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 2 Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 2 Byron Bay

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

11 November 2014 | Australië, Byron Bay

Ik ben op tijd opgestaan, want Kelly en ik hadden een tour geboekt naar de hippie stad Nimbin. Om 10 uur werden we opgehaald bij de bushalte met een oude schoolbus. Het was 2,5 uur rijden en het was niet erg comfortabel, want de bus had geen goede veering en de wegen zijn behoorlijk hobbelig. Het gaf wel sfeer aan de rit en ik kon er wel om lachen.
Ik vond het een heerlijke rit. Het uitzicht was prachtig en er stond lekkere muziek op. Ik had echt even een geluksgevoel.
Het stadje Nimbin was kleiner dan ik had verwacht, maar wel heel grappig.
We zijn eerst naar een kaarsenfabriek geweest. Een vrouw die daar werkte heeft ons uitgelegd hoe ze de kaarsen maken. Ze proberen zoveel mogelijk wax te hergebruiken en in hun wax zitten zo min mogelijk toxische stoffen. Het waren prachtige kaarsen. Helaas waren ze te groot of te breekbaar om ze mee te nemen.
Hierna zijn we het stadje in gegaan. Nimbin is een van de weinige plaatsen in Australië waar drugs(gebruik) door de vingers wordt gezien. Dit komt door het festival aquarius wat Nimbin in 1973 op de kaart heeft gezet. Ik ben wel door 4 mensen aangesproken om te vragen of ik koekjes (spacecake) of wiet wilde kopen. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb wel wat souvenirs gekocht, die wel in mijn tas passen.
Na een uurtje in Nimbin zijn we ergens op een heuvel gaan BBQen. In Australië heb je overal BBQs met wc's, omdat ze niet willen dat kampeerders open vuur gebruiken ivm bosbranden.
De vogels op de heuvel waren super brutaal. Ze kwamen gewoon op je bord zitten om je worst te jatten.Bij mij is het ze lekker niet gelukt. Het was wel leuk dat je een selfie met de vogels kon maken.
Hierna zijn we terug gereden naar Byron Bay.
Ik heb met 3 meiden van de tour avond gegeten bij cheeky monkeys. Ik had een groot bord pasta en 2 drankjes voor maar 5 dollar, want we kregen korting door de tour.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 13463

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: