Dag 2 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 2 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 2 Thailand

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

23 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Donderdag 23 oktober
Aangezien vandaag de rest van de groep zou aankomen en er niks op het programma stond, zijn ik, Katie en Chelsea naar 'the floating markets' gegaan. We werden om 07:20 uur opgehaald door een busje en het was ongeveer anderhalf uur rijden. Tijdens de rit vond ik de overgang van stad naar platteland erg leuk om te zien. Je zag steeds meer natuur en houten huizen. Wat me opviel was dat het ene huis op instortte stond en het huis ernaast net nieuw in de verf gezet was. "Arm" en "rijk" staat gewoon door elkaar. Dat er een mooi huis stond betekende niet dat het erf eromheen ook netjes was. Vaak was het huis mooi geschilderd en lag er verder allemaal troep op het erf.
In de straten in Bankok zag je bijna geen afval, maar in tuinen, weilanden of rijstvelden zie je wel aardig wat afval (niet zoveel als in Gambia, maar toch jammer om te zien).
De bus heeft ons afgezet bij een kanaal en daar zijn we overgestapt op een smalle houten boot. Ik had nog nooit zo'n boot gezien. De motor lijkt op een oude automotor met een lange schroefas met een schroef aan het uiteinde, die in het water uitsteekt.
Ik vind het leuk dat ze veel kleur hebben in Thailand. De boten, taxi's, tuktuk's en veel huizen hebben felle kleuren.
Met de boot zijn we naar 'the floating markets' gevaren. Daar zijn we uitgestapt en hebben langs het water over de markt gelopen. Ik heb daar voor het eerst Thais gegeten. Ik had noodles met eendenborst. Erg lekker!
'The floating markets' is eigenlijk een kanaal met bootjes langs de kant met verschillende producten te koop (voedsel, hoeden, tassen, souvenirs, etc.). Je kunt dan een bootje huren en er doorheen varen en spulletjes kopen. Je kunt er ook langs de kant langs lopen.
Om 14 uur waren we terug in het hostel. Daar heb ik even lekker gelezen en wat geslapen tot 20 uur. Om 20 uur moesten we verzamelen bij de receptie, omdat we met de hele groep zouden gaan eten. We hebben in het restaurant van het hostel gegeten. Om 21 uur was de hele groep compleet. Mijn groep bestond uit: Rebecca (reisleidster, UK), Katie (UK), Rivkah (UK), Connor (UK), Melissa (UK), Chelsea (Canada), Remy (Frankrijk) en Lea (Denemarken).
Na het eten zijn we naar 'The rooftop bar' geweest. Ze hadden daar erg goede live muziek. Het was erg gezellig en ik had een klein beetje teveel gedronken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13345

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: