Dag 3 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 3 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 3 Thailand

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

24 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 24 oktober
Om 10 uur zaten we aan het ontbijt. Ik had niet zoveel water gedronken, dus ik voelde me niet echt lekker. Ik was waarschijnlijk gedehydreerd door de alcohol van de avond daarvoor, het te weinig drinken van water, jetlag en de warmte. Ik kreeg mijn ontbijt met moeite naar binnen.
Na het ontbijt heeft Rebecca de rest van de week met ons doorgesproken. Ik ben toen halverwege naar mijn kamer gegaan om water te drinken en tot rust te komen.
Om 12 uur zijn we met een boot richting de tempels gaan varen. Halverwege de rit voelde ik me heel erg slecht en heb ik letterlijk de vissen gevoerd... Ik zal de details achterwege laten :) Ik voelde me daarna wel een stuk beter.
De tempels waren heel erg bijzonder. Ze hebben heel veel boeddha beelden van brons beplakt met bladgoud. Ze waren de tempels constant aan het restaureren. De tempels zagen er dan ook prachtig uit.
Bij de laatste tempel kregen we een tour van "James Bond". Hij heeft ons uitgelegd dat in deze tempel het laatst gemaakte beeld van Boeddha ligt toen hij nog leefde. Het is gigantisch. 15 m hoog en 46 m lang. Geheel in bladgoud.. Zeer indrukwekkend!
Na het bezoek aan de tempels zijn we met de tuktuk terug naar het hostel gegaan. Een leuke ervaring, maar wel een beetje eng want ze rijden daar als een stel gekken..
We hebben laat geluncht bij een straatrestaurant. Het scheen heel erg lekker te zijn, maar ik heb alleen een banaan op (beter voor mijn maag). 's avonds hebben we in een Indiaas restuarant gegeten. Het was erg lekker, ondanks dat mijn maag nog een beetje van streek was. Hierna zijn we naar 'the bucket bar' en 'the club' geweest. In Thailand kan je voor heel weinig geld een emmertje met cocktail kopen. Oftewel mensen worden daar snel dronken. Ik heb deze avond geen alcohol gedronken. Leek me niet verstandig. Bij 'the bucket bar' hebben we insecten gegeten. Ik heb een sprinkhaan, kikker benen en een maad gegeten. Het is wel te eten, maar het is heel erg zout.

  • 09 November 2014 - 19:55

    Maartje:

    Visjes waren vast blij met jou! Haha maar klinkt super mooi allemaal! :)

  • 10 November 2014 - 09:02

    Hetty:

    Dapper hoor, een sprinkhaan, kikkerbenen en een maad.....
    Het water loopt me in de mond.....

  • 27 November 2014 - 21:27

    TIm:

    Heerlijk zo met Boedhie en de tempels! dat doet mij deugd... Heb je een foto van die Mega boedha?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13452

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: