Zwemmen met dolfijnen :) - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen :) - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen :)

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

19 December 2014 | Australië, Tamworth

We hebben rond 9 uur uitgecheckt. Toen hebben we de auto opgehaald en zijn richting Sorrento gereden. Af en toe was het best spannend, want paps vergat nog wellis dat je in Australië links rijdt.. Hij zette ook regelmatig de ruitenwisser aan ipv de richtingaanwijzer.
Om 12 uur kwamen we aan in Sorrento. We zijn naar het toeristen informatie centrum gegaan om te vragen waar we met dolfijnen konden zwemmen.
De vrouw heeft ons een maatschappij aangewezen. We hebben nog even met haar staan praten. Ze vertelde dat haar vader oorspronkelijk uit Nederland kwam. Een erg aardige vrouw!
We zijn naar de balie van de maatschappij gegaan en hebben geboekt voor de boot van 13 uur. We zijn naar de pier gelopen en zijn op de boot gestapt.
Eerst zijn we met de boot naar een plek gevaren waar vogels hun nest hadden.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar dolfijnen.
Toen we ze gevonden hadden en dichtbij genoeg waren, mocht de eerste groep het water in. De dolfijnen hadden weinig interesse dus de groep gong weer het water uit en is de boot ze gaan volgen.
Op een gegeven moment waren we weer dichtbij genoeg en mochten paps en ik het water in. Het ging allemaal heel erg gehaast en ik heb alleen een staart zien wegzwemmen.
We moesten het water weer uit en gingen ze weer volgen.
Een tijdje later mochten we weer het water in. Toen hebben we ze super goed kunnen zien. Er zwommen er zelfs 2 onder me door. Het was echt super gaaf! Na ons is er nog 1 groep het water in gegaan.
Hierna zijn we naar de zeehonden gevaren. Je kon daar met ze zwemmen, maar ze lagen allemaal te slapen.
Het water was nog best koud, dus wij zijn er niet meer in gegaan. Ik heb mezelf lekker gedoucht en omgekleed.
Op de terugweg hebben we nog een aantal dolfijnen gezien. Het blijft gaaf om naar te kijken.

Om 15:50 uur waren we terug. We hebben snel de auto opgehaald, want we wilden de veerboot van 16 uur halen. We waren net op tijd bij de veerboot.
Het was ongeveer 40 minuten varen naar queenscliff. Vanaf daar zijn we naar Michiel en Shirley gereden. Onderweg hebben we nog gegeten.
Om 22 uur kwamen we bij ze aan. We hebben tot middernacht met ze zitten praten en zijn toen naar bed gegaan.

• 30 December 2014 - 21:20

Mama Wilma:

Weer een mooie ervaring om af te strepen van je bucket list, zoals marielle dat noemde!