Week 2 dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Week 2 dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Week 2 dag 5 Leconfield

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

04 December 2014 | Australië, Tamworth

Vandaag zijn we bijna de hele dag bezig geweest met de koeien. Terwijl de groep nog bezig was met zadelen, heb ik Will geholpen met het avondeten voorbereiden. Hij zat een beetje te stressen want hij was er vanuit gegaan dat hij vandaag niet mee zou gaan en de hele dag de tijd zou hebben voor het avondeten. Maar Tim wilde dat hij met David in de truck mee zou gaan.
Er was uiteindelijk geen reden tot paniek, want we hadden genoeg tijd om alles klaar te maken.
Iedereen heeft zijn lunchpakketje klaar gemaakt.
Daarna zijn we met de paarden naar de arena gegaan. De groep heeft eerst natural horsemanship geoefend, waarna we richting de wei zijn gegaan waar de kudde koeien liep. We gingen naar een andere koppel dan vorige week. We zouden ze ook niet naar de range terug drijven, maar naar een paddock in de wei zelf.
Het was niet echt lekker weer dus we hadden allemaal een regenjas aan. En die hadden we nodig ook.
De tocht naar de wei was mooi en onderweg hebben we een paar kangaroes gezien.
In de wei aangekomen hebben John, Kathi, Tom en de groep de koeien opgehaald die in de buurt liepen. Ik en Tim zijn naar de koeien op zoek gegaan die in de ruigere delen liepen. Dat was echt super tof. Dwars door het struikgewas en over bomen heen. Het is echt geweldig hoe die paarden je vertrouwen en bijna overal door- en overheen gaan. Het rook heerlijk in het bos, vooral na de regenbui.
We hebben de kleine kudde die we hadden gevonden naar de grote kudde bij John gejaagd. Daarna hebben we de volledige kudde naar de paddock gedreven.
Bij de paddock zaten David en Will al klaar met de thee. Ondertussen was het lekker weer en zijn we lekker opgedroogd tijdens de lunch.
Na de lunch hebben ze de lasso competitie gedaan. Ze hebben ook de kalveren met de hand gevangen en een aantal kalveren gemerkt en gecastreerd. Kathi en ik moesten voordoen hoe je een kalf vangt, op de grond legt en fixeert. Gelukkig was de grond ondertussen opgedroogd, want als je het kalf fixeert moet je zelf op de grond gaan zitten.
We hebben hierna de kudde weer terug gejaagd naar de wei en zijn weer naar de range gereden. We waren gelukkig niet heel laat terug, dus we hadden genoeg tijd om te koken. Na het avondeten hebben ik en Will een potje ping pong tegen Tim en John gespeeld. Tim is best wel goed, dus ik was bang dat we dik zouden verliezen, maar we hebben uiteindelijk met 2 punten achterstand verloren. Daarna hebben we nog gezellig om het kampvuur gezeten.