De Alpen - Reisverslag uit Nullawarre, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu De Alpen - Reisverslag uit Nullawarre, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

De Alpen

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

23 December 2014 | Australië, Nullawarre

's Morgens zijn we naar de supermarkt gegaan om broodjes, drinken en wat lekkers te halen. We zijn daarna richting de alpen gereden. Onderweg zijn we een paar keer gestopt bij een uitzicht punt. Bij een ski ressort hebben we geparkeerd en zijn we een wandeling gaan maken. Het was een wandeling van anderhalf uur. Het was erg bijzonder! Er is een aantal jaren geleden een grote bosbrand geweest, dus je zag overal dode bomen met daaronder volop nieuw leven (gras, struiken, bloemen, jonge bomen). Erg mooi om te zien hoe de natuur zich weer hersteld.
Op een gegeven moment zijn we op een verkeerd pad geraakt en kwamen we veels te laag op de berg uit. We wilde weer via de autoweg omhoog lopen, maar een man wees ons op een slang. Die lag opgerold bij zijn holletje. We raakten met de man en vrouw in gesprek en hebben nog een stukje met ze gewandeld. Het begon toen te regenen en ze boden ons een lift naar de auto aangeboden. Erg aardig van ze!
Het was ondertussen eind van de middag en we zijn doorgereden naar Woods Point. Onze benzine was bijna op en volgens de kaart kon je daar tanken. Bleek dus dat je alleen privé benzine kan krijgen bij de pub. Extra duur natuurlijk.
We hebben daar ook gelijk een kamer geboekt en lekker gegeten. Het was een oud gebouw en het zag er heel nostalgisch uit. Woods Point was een mijndorp.
Voordat we zijn gaan slapen hebben we nog langs de rivier gewandeld. We zijn even gaan zitten en hebben genoten van de papegaaien die aan het fourageren waren.

• 02 Januari 2015 - 12:52

Maartje:

Alpen? Heb je die daar ook al? En zijn dat dan ook besneeuwde bergen of betekend dat iets anders?