Week 3 dag 3 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Week 3 dag 3 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Week 3 dag 3 Leconfield

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

09 December 2014 | Australië, Tamworth

Ik mocht wat later opstaan, want iemand anders deed het ontbijt. Heerlijk! We zijn om half 8 de paarden gaan halen om ze te zadelen.
Daarna kreeg de groep de natural horsemanship demo en de 3 worshops (hoefverzorging, lasso werpen en met de zweep slaan).
Ik en Kathi hebben ondertussen de lunch voorbereid en een deel van het avondeten.
Na de lunch zijn we met de paarden naar de arena gegaan. Daar heeft de groep geoefend met sturen, draven en Christelle ook galop. We hebben de spelletjes gedaan en ons team had helaas verloren.
Toen zijn we de wei in gegaan om de schapen te halen. Ramona en Thomas waren niet streng genoeg tegen hun paarden, dus we moesten best vaak op ze wachten. Verder ging het goed en hadden we de schapen vrij snel in hun paddock.
Hierna hebben we de paarden afgezadeld en naar de wei gebracht. De groep is de schapen gaan vangen en scheren. Ik ben dit keer meegegaan om te kijken. Erg grappig om te zien hoeveel moeite het ze kosten om een schaap in de schuur te krijgen. Toen we de geschoren schapen terug brachten naar de kudde bleek de kudde ontsnapt te zijn. Iemand had het hekje open laten staan, maar niemand had het gedaan. Tim heeft toen een demonstratie gegeven hoe hij zijn honden traint om vee te drijven. De hond heeft de schapen weer de paddock in gejaagd.
Hierna zijn we gaan koken en hebben we gegeten. We waren al wat zekerder van onszelf en keken al minder in de bijbel.
Ik ben op tijd naar bedje gegaan.