Dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 5 Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 5 Leconfield

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

28 November 2014 | Australië, Tamworth

Voor het halen van de paarden moesten we de zadels en hoofdstellen invetten met opgewarmd koeienvet.
Hierna hebben we de paarden gehaald en ons omgekleed om te gaan zwemmen met de paarden. Het was 's morgens best fris, maar tegen de tijd dat we gingen zwemmen was het lekker opgewarmd. Een van de staff leden deed voor hoe je het water in gaat met je paard. Sommige paarden hadden weinig zin in zwemmen, dus een aantal van ons moesten aardig hun best doen om hun paard het water in te krijgen. Mijn paard was braaf en ik heb lekker 2 rondjes met hem gezwommen. We hebben de paarden een half uur laten drogen en hebben ons weer omgekleed.
We zijn toen met de paarden naar de arena gegaan. Daar hebben we eerst weer natural horsemanship geoefend. Daarna hebben we een slalom estafette en barrel race gedaan in dezelfde teams als dinsdag. De eerste race had mijn team gewonnen, dus de barrel race was beslissend. Bij de barrel race kwamen de laatste twee gelijk over de finish, dus niemand had gewonnen. Voor niemand gratis bier dus.
Hierna zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we met de paarden het weiland in gegaan. Daar hebben we gedraaft en gegaloppeerd. Dat was wel even wat anders dan alleen maar stappen, dus ik heb genoten. Het mocht van mij nog wel langer duren.
Uiteindelijk hebben we de paarden afgezadeld, naar de wei gebracht en afscheid van ze genomen.
Iedereen heeft toen zn spullen gepakt, behalve ik en Kathi. Wij mochten de komende 2 weken blijven, want 2 van de staffleden zouden deze dag vertrekken en wij mochten hun plaats innemen.
We zouden wel mee gaan naar de stad en daar een nacht blijven. Ik heb lekker gedoucht en mn spullen gepakt voor in de stad.
Om 5 uur zijn we met de bus vertrokken. Halverwege zijn we gaan eten in een café. Ik had een lekkere Australische steak sandwich.
In Tamworth heb ik in het hostel even lekker gebruik gemaakt van de gratis WiFi. Rond 9 uur zijn we met zn alle naar de kroeg/club gegaan. Ik heb lekker gedanst, gepooled en ik heb met gezellig met mensen zitten praten. Het was een leuke afsluiter van de week.
Ik zou eerst in de bus slapen, want ik had geen zin om voor het hostel te betalen, maar twee meiden uit mijn groep die wel in het hostel zouden slapen, gingen met een jongen mee. Ik heb dus lekker in een van hun bedden geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 13312

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: