Dag 4 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 4 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 4 Thailand

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

25 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 25 oktober
De laatste dag in Bankok. Vandaag hadden we een thaise kookcursus van May Kaidee. In Thailand en ook in het buitenland schijnt ze aardig bekent te zijn. We zijn om 10 uur naar haar toe gaan wandelen. Het was ongeveer 20 minuten lopen en het was pittig warm. Onderweg liepen we langs een kanaaltje waarbij je aan de ene kant mensen op straat zag wonen en aan de andere kant mooie tempelachtige huizen zag staan. Wat een contrast. Het was de eerste keer dat ik echte arme mensen in Bankok zag.
Toen we daar aankwamen kregen we een geprint receptenboekje. Daarop stond ook een thais liedje wat we moesten zingen:

Sap Sap Sap Sap Sap
Sap Sap Sap Sap Sap
Mun pet mum sab sap kaothung shaong
Tom-thai-tom lao hai hwang
Pat thai tom pai hai hwang
Tom yam tom kang oroy
Sud "May Kaidee"nun sep eleeee...

Dat was natuurlijk een complete faal! Maar het was wel heel grappig.
We begonnen met het bereiden van Tom Yam Soup.
May deed eerst alles voor en daarna mochten we het zelf proberen. De eerste 2 gerechten heb ik met Lea gemaakt. Het tweede gerecht was Pad Thai. Beide gerechten waren erg lekker! Bij het laatste gerecht deden we een competitie tussen twee groepen. Ik zat bij Lea, Melissa en Connor. We waren bang dat we zouden verliezen, want Remy zat in de andere groep en hij is een chef in een michelin restaurant.
We wilde net beginnen toen iedereen een briefje in hun hand gedrukt kreeg. Degene met een briefje waar 'Luky' op stond moesten naar de andere kamer. Dat waren ik en Connor. In die kamer kregen we traditionele thaise kleding aan. We waren net een thaise koning en koningin. Toen de andere klaar waren met het eten bereiden kwamen ze de kamer in en toen moesten we ze begroetten met shavadikah (ofzoiets..). Dat betekent goedendag. Iedereen vond dat erg grappig natuurlijk. Ook het laatste gerecht, Massaman curry, was erg lekker! En ons team had gewonnen!
Aan het eind moesten we nog een dans doen. Dat was ontzettend leuk en het was een mooie dans.
We hadden nog even tijd voordat we uit Bankok zouden vertrekken, dus ik heb een olie massage gehad. De massage van mijn rug, armen en benen was heerlijk. Bij mijn voeten werd het al minder, omdat het heel erg kietelde. Aan het eind ging de masseur mijn schouders, nek en hoofd masseren. Dat was best pijnlijk. Ook ging hij me in allerlei bochten wringen, waardoor al mijn gewrichten kraakten.. Iets minder fijn, maar ik voelde me na de massage heerlijk ontspannen.
Op Khao San Road heb ik nog een selfie stick gekocht (die vond ik in Nederland namelijk te duur).
Om half 5 zijn we naar het station gegaan. Daar hebben we gegeten. Om 18 uur moesten we opstaan voor het schilderij van de prins en toen speelde ze een lied (ik denk het volkslied). Daarna zijn we de trein ingestapt richting Khao Sok nationaal park. We hebben overnacht in de trein. Het was aardig comfortabel.

  • 10 November 2014 - 09:05

    Hetty:

    Wat een leuke ervaringen allemaal!

  • 27 November 2014 - 21:29

    Tim:

    hahaha! Sap sap sap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: