Dag 1 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu Dag 1 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evita Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 1 Thailand

Door: Evita den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Evita

22 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Woensdag 22 oktober
Om 13 uur landde we in Bankok. Het kostte me aardig wat tijd om door de douane te komen en mijn backpack op te halen, want het was aardig druk. Gelukkig kwam ik er moeiteloos doorheen.
Bij de uitgang werd ik opgewacht door Rebecca. Zij was mijn reisleidster voor die week. We zijn samen met een taxi naar het hostel gegaan. Dit was een rit van ongeveer 45 minuten. Tijdens de rit heeft ze mij uitgelegd wat je wel en niet moet doen in Thailand. Dit ging met name over verschil in cultuur. Je mag bijvoorbeeld nooit je voeten naar iemand wijzen en nooit je hand op iemands hoofd leggen. Dit heeft ermee te maken dat je voeten het onderste zijn van je lichaam en daardoor als iets mins wordt gezien en je hoofd is het belangrijkste van je lichaam (ik hoop dat ik het zo goed uitleg).
Eenmaal aangekomen in het hostel 'the wild orchid', heb ik mezelf opgefrist en ben ik mijn spullen gaan uitstallen. Ik ben daarna geld gaan pinnen en ben wat gaan wandelen. Ik was uiteraard de weg even kwijt, ondanks dat ik extra had opgelet. Maar ik had het hostel gelukkig al gauw weer gevonden. Ik moest erg aan de warmte wennen en het was lekker dat het bewolkt was.
Terug in het hostel ben ik gaan slapen.
Om 22 uur zijn 2 meiden uit mijn groep, Katie en Chelsea ook aangekomen. We hebben toen samen nog in de buurt rondgewandeld. Het is een hele levendige buurt met veel restaurantjes, winkeltjes/kraampjes met kleding, souvenirs, voedsel en dergelijke. Ik vond vooral de kraampjes met gebakken/gefrituurde insecten en schorpioenen erg leuk. Er waren best veel mensen die je vanalles proberen te verkopen, maar ze doen het op een hele vriendelijke en niet opdringerige manier.
Het viel me eigenlijk gelijk op dat de straten behoorlijk schoon zijn. Je ziet bijna geen afval op straat. Er lopen wel heel veel zwerfhonden en katten rond.
Rond 00 uur zijn we gaan slapen. Het duurde even voordat ik in slaap viel, ondanks dat ik heel erg moe was. Het was een behoorlijk spannende dag zo "alleen".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Evita

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13311

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: